Nieuws

De veranderende wereld van de Intermediair

22-11-2017

Hoe kunnen arbeidsmarktintermediairs in een periode van technologische transitie hun toegevoegde waarde behouden? Deze vraag stond dinsdag 22 november centraal op een sessie van Strategy Works.

Onder leiding van Roel Meijers en Wester Wagenaar zochten de circa 80 deelnemers naar antwoorden op vragen als:

  • Wat is de toegevoegde waarde van intermediairs?
  • Welke impact heeft digitalisering op hun dienstverlening?
  • Welke acties zijn vereist om in het digitale tijdperk succesvol te zijn en blijven?

De digitalisering schrijdt voort. Volgens Strategy Works bevinden we ons al aan het begin van de Kunstmatige Revolutie, het tijdperk waarin kunstmatige intelligentie steeds meer taken van ons gaat overnemen. Waar ligt dan nog de toegevoegde waarde van de arbeidsmarktintermediair? Het overwegend eensluidende antwoord uit de zaal: het menselijke aspect, het leveren van maatwerk en advies, bijvoorbeeld over juridisch werkgeverschap. Praktische handvatten zijn hierbij wenselijk.

Een van de oplossingen die werd genoemd voor het succesvol blijven in een veranderende wereld is meer samenwerking. Kleinere bedrijven winnen aan slagkracht als ze de handen ineenslaan en hun expertises combineren. In dat opzicht werd positief gereageerd op de plannen van de NBBU voor een Co-creating Network, een platform dat juist tot doel heeft dit soort samenwerking te stimuleren.

Wilt u de presentatie van Roel Meijers van Strategy Works nog eens bekijken? Dat kan!

Download hem via MijnNBBU (eerst inloggen)

© Bureau Kooimeer